ورود خروج

مراسم سالروز بزرگداشت مولانا در جزیره کیش

مراسم سالروز بزرگداشت مولانا در جزیره کیش

هشتم مهر ماه روز بزرگداشت مولانا :

یکی از مهمترین و اصلی ترین جاذبه های شهر قونیه در ترکیه مربوط به بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی است که در هر سال در بین روزهای ۱۶ الی ۲۶ آذر در این شهر برگزار می شود و علاقمندان به ایشان برای حضور در مراسم بزرگداشت می توانند با خرید تور قونیه یا بلیط هواپیما و رزرو هتل خودشان را به محل برگزاری این مراسم برسانند.

مراسمی که به منظور بزرگداشت مولانا در قونیه به مدت ۱۰ روز برگزار می شود یکی از جذاب ترین مناظر جهان را برای زائران و پیروان مولانا فراهم می آورد و تنها هدف نشان دادن عشق و ایمان واقعی بشر به معبود جهان هستی می باشد.

نگاهی به مراسم بزرگداشت مولانا در هشتم آبان در کیش:

به گزارش روابط عمومی مارینا پارک هتل و به نقل از کیش پرس، در این مراسم که در مقابل فرهنگسرای سنایی و در فضای آزاد برگزار شد؛  دکتر حیدریان دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه پیام نور جزیره کیش با بیان ارتباط میان فطرت پاک انسانی و موسیقی گفت: بخشی از موسیقی معنوی است و روح انسان در بهشت آن را شنیده و به این واسطه است که انسان از شنیدن آن لذت می برد.

وی به تاریخ تولد مولوی در 604 هجری قمری مصادف با 1207 میلادی اشاره کرد و اظهار داشت: مولوی در بلخ در محضر پدری عارف مسلک بزرگ شد. مولوی در مهاجرت پدر به قونیه از بلخ جدا شد و تا پایان عمر در قونیه ماند و هم اینک مقبره او در این شهر است و به این دلیل مردم قونیه مولوی را از خود می خوانند.

 

تاریخ درج: 8 آبان 1398